Agendapunt 11                                                                  Bijlage 8

Algemene ledenvergadering Neptunus 3 maart 2025  

Voorstel samenstelling bestuur

Rooster van benoeming en aftreden bestuursleden Neptunus

Overeenkomstig de bepalingen uit de statuten en huishoudelijk reglement dienen bij een bestuur van 5 personen ieder jaar 2 bestuursleden af te treden. Uit onderstaand schema blijkt dat Paul Horsthuis in 2025 moet aftreden.
Paul Horsthuis stelt zich niet her-verkiesbaar als bestuurslid.
Lennart Driessen heeft zich beschikbaar gesteld als zijn opvolger in het bestuur.
……. is bereid gevonden om als opvolger van Lennart Driessen in de continuïteitscommissie zitten te nemen.

Rooster van aantreden en aftreden

Functie

naam

Jaar

benoeming

herbenoemd

Jaar aftreden

(Her)benoe-ming

Voorzitter

Paul Horsthuis

2015

2022

2025

 aftredend

secretaris

Gaby Bruins

2023

 

 

 

penningmeester

Dorothy Wold

2023

 

 

 

Materialen en opleiding

Peter de Bruijn

 

 

 

 2024

Algemeen bestuurslid

Michel Leussink

2018

2021

2024

 2024

Continuïteitscommissie

Ronnie Bruinewoud

2024

 

 

 

Continuïteitscommissie

Lennart Driessen

2022

 

 

 

             


Medio 2024 heeft Barbara Asberg- Bronakowska aangegeven dat zij ook een bijdrage wilde leveren aan het secretariaat. Hiervan wordt inmiddels dankbaar gebruik gemaakt. Lennart Driessen heeft aangegeven dat hij bereid is om Paul Horsthuis als voorzitter op te volgen. Inmiddels heeft hij al enkele bestuursvergaderingen bijgewoond en vonden er vooruitlopend op de besluitvorming in de algemene ledenvergadering van 3 maart 2025 al gesprekken plaats over de overdracht van taken van de huidige voorzitter.

Indien de algemene ledenvergadering akkoord gaat met de voorgestelde benoemingen, bestaat het bestuur uit 6 leden. Volgens de statuten moet het bestuur uit een oneven aantal leden bestaan. Echter gezien het belang van continuïteit van het bestuur wordt voorgesteld om met het aantal van 6 bestuursleden akkoord te gaan.

Indien leden belangstelling hebben om zich in te zetten voor bestuurstaken en /of evenementen horen we dat graag. Vanwege de continuïteit van onze vereniging is het van belang om ook op de langere termijn leden te hebben die zich hiervoor willen inzetten.
Hierbij moet worden opgemerkt dat het bestuur uit 9 leden mag bestaan. Leden die mogelijk belangstelling hebben voor een bestuursfunctie kunnen ter oriëntatie een keer deelnemen aan een bestuursvergadering of tot het bestuur toetreden om ervaring op te doen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de voorzitter: Paul Horsthuis.

Voorstel:
1. Lennart Driessen als voorzitter te benoemen
2. Barbara Asberg- Bronakowska als bestuurslid te benoemen waarbij zij samen met Gaby Bruins de taken van het secretariaat invult.
3. …… te benoemen in continuïteitscommissie.
4. In te stemmen met een afwijking van de statuten dat er na accordering van de benoemingen het bestuur uit 6 leden bestaat.
5. Eventuele andere leden die zich voor een bestuursfunctie hebben opgegeven, als algemeen bestuurslid te benoemen.           

Relevante bepalingen uit statuten en huishoudelijk reglement bestuur

Statuten

Huishoudelijk reglement

HOOFDSTUK 6: VAN HET BESTUUR.

Artikel 1.

Het bestuur heeft de algemene leiding van de vereniging, neemt alle maatregelen van orde bij oefeningen en wedstrijden, en treedt op in alle gevallen waarin de reglementen niet voorzien. De leden van het bestuur hebben te allen tijde het recht vergaderingen van eventuele onderafdelingen of commissies bij te wonen en hebben daarbij een adviserende stem. Het bestuur heeft het recht in geval van tussentijdse vacatures waarnemend functionarissen te benoemen. Deze hebben in het bestuur zitting tot de eerstvolgende A.L.V. Het bestuur wordt door de A.L.V. In januari of februari gekozen voor onbepaalde tijd, met dien verstande, dat jaarlijks bijeen uit 5 personen bestaand bestuur 2 personen, bij een uit 7 personen bestaand bestuur 3 personen en bij een uit 9 personen bestaand bestuur 4 personen volgens een door het bestuur vastgesteld rooster periodiek aftreden.

HOOFDSTUK 7: VERGADERINGEN.

Artikel 1.

Indien er een vacature in het bestuur is, vermeldt de aankondiging de kandidaat. Tegenkandidaten voor bestuursfuncties kunnen door tenminste 5 stemgerechtigde leden worden gesteld, met een bereidverklaring van de kandidaat, van tevoren schriftelijke bij het secretariaat of ten overstaan van de vergadering persoonlijk voor de functie kiesbaar te stellen, mits deze kandidaatstelling door 5 stemgerechtigde leden wordt gesteund.

 

Aanmelden

Onthoud mij