Agendapunt 11 Bijlage 8
Algemene ledenvergadering Neptunus 6 maart 2023
Voorstel samenstelling bestuur
Rooster van benoeming en aftreden bestuursleden Neptunus
Overeenkomstig de bepalingen uit de statuten en huishoudelijk reglement dienen bij een bestuur van 5 personen ieder jaar 2 bestuursleden af te treden.
Uit onderstaand schema blijkt dat Jan van Ommen en Jan Schoneveld in 2023 moet aftreden.
Beiden stellen zich niet herkiesbaar.
Gaby Bruins en Dorothy Wold hebben zich aangemeld voor respectievelijk de functies van secretaris en penningmeester.
Functie |
naam |
Jaar benoeming |
herbenoemd |
Jaar aftreden |
(Her)benoeming |
Voorzitter |
Paul Horsthuis |
2015 |
2022 |
2025 |
|
secretaris |
Jan Schoneveld |
2018 |
2020 |
2023 |
|
penningmeester |
Jan van Ommen |
2016 |
2020 |
2023 |
|
Materialen en opleiding |
René Bijkerk |
|
2021 |
2024 |
|
Algemeen bestuurslid |
Michel Leussink |
2018 |
2021 |
2024 |
|
Continuïteitscommissie |
Peter de Bruijn |
2022 |
|
|
|
Continuïteitscommissie |
Lennart Driessen |
2022 |
|
|
|
Andere leden die zich voor deze functies kandidaat willen stellen kunnen zich bij de secretaris schriftelijk of voorafgaande aan de Algemene ledenvergadering melden.
Indien leden belangstelling hebben om zich in te zetten voor bestuurstaken en /of evenementen horen we dat graag. Vanwege de continuïteit van onze vereniging is het van belang om ook op de langere termijn leden te hebben die zich hiervoor willen inzetten.
Hierbij moet worden opgemerkt dat het bestuur uit 9 leden mag bestaan. Leden die mogelijk belangstelling hebben voor een bestuursfunctie kunnen dan ook tot het bestuur toetreden om ervaring op te doen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de voorzitter: Paul Horsthuis.
Voorstel:
1. Gaby Bruins te benoemen als secretaris;
2. Dorothy Wold te benoemen als penningmeester
3. De benoeming van andere kandidaten die zich aanmelden voor een bestuursfunctie ter vergadering te bespreken.
Relevante bepalingen uit statuten en huishoudelijk reglement bestuur
Statuten
Huishoudelijk reglement
HOOFDSTUK 6: VAN HET BESTUUR.
Artikel 1.
Het bestuur heeft de algemene leiding van de vereniging, neemt alle maatregelen van orde bij oefeningen en wedstrijden, en treedt op in alle gevallen waarin de reglementen niet voorzien. De leden van het bestuur hebben te allen tijde het recht vergaderingen van eventuele onderafdelingen of commissies bij te wonen en hebben daarbij een adviserende stem. Het bestuur heeft het recht in geval van tussentijdse vacatures waarnemend functionarissen te benoemen. Deze hebben in het bestuur zitting tot de eerstvolgende A.L.V. Het bestuur wordt door de A.L.V. In januari of februari gekozen voor onbepaalde tijd, met dien verstande, dat jaarlijks bijeen uit 5 personen bestaand bestuur 2 personen, bij een uit 7 personen bestaand bestuur 3 personen en bij een uit 9 personen bestaand bestuur 4 personen volgens een door het bestuur vastgesteld rooster periodiek aftreden.
HOOFDSTUK 7: VERGADERINGEN.
Artikel 1.
Indien er een vacature in het bestuur is, vermeldt de aankondiging de kandidaat. Tegenkandidaten voor bestuursfuncties kunnen door tenminste 5 stemgerechtigde leden worden gesteld, met een bereidverklaring van de kandidaat, van tevoren schriftelijke bij het secretariaat of ten overstaan van de vergadering persoonlijk voor de functie kiesbaar te stellen, mits deze kandidaatstelling door 5 stemgerechtigde leden wordt gesteund.