ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
23
24
25
26
27
28
30
31

 
 

Wederom hebben we ook dit jaar weer een mooie nieuwjaarswandeling gemaakt. 
Tijdens deze tocht hebben we genoten van het heuvelachtige coulissenlandschap in de buurt van de Lutte waarbij we ook enkele cultuurhistorische plekken hebben aangedaan.
We hebben onderweg en onder het pannenkoeken eten lekker bijgepraat. We zijn blij met de goede opkomst en kunnen op een geslaagd evenement terugkijken. 

 

groepsfoto mieuwjaarswandeling 6 januari 2019

 

Wat duikvereniging Neptunus te bieden heeft. 

  1. Neptunus bestaat bijna 60 jaar
    We bestaan als vereniging in 2020 60 jaar en zijn daarmee een van de oudste duikverenigingen van Nederland. Op dit moment hebben we bijna 50 leden.
    In 2018 hadden we zelfs twee jubilarissen die 50 jaar lid zijn!!
  1. Financieel gezond
    In de algemene ledenvergadering van 4 maart 2019 zijn de financiële jaarstukken van de vereniging vastgesteld. Daaruit blijkt dat wij werken met een sluitende begroting en er op onze balans een positief saldo staat waarmee we onverwachte uitgaven kunnen dekken.

  2. Verzorging van opleidingen
    We leiden onze leden zelf hoogwaardig op tot 1-, 2-. 3-, 4-sters duikers Hierbij voldoen we aan de eisen van het NOB. De kosten voor deze opleidingen zijn aanzienlijk lager dan die van commerciële opleidingsinstituten zoals Padi.
    De specialitys: Nitrox basic en advanced, droogpakduiken, ijsduiken, deco-duiken en zoeken en bergen, verzorgen we zelf.
    Indien we een speciality zelf niet kunnen verzorgen, zoeken we passende opleiders.

De zin van de zaterdagmiddagconditietraining in het Twentebad.
Ik zou eigenlijk geen reden weten te bedenken om het niet te doen. In deze tijd, waarbij je geen krant of tijdschrift kunt inzien of je wordt doodgegooid met argumenten om, wanneer je gezond oud wilt worden, te gaan bewegen. Op een enkeling na zijn alle wetenschappers in de gezondheidssector er van overtuigd dat bewegen moet. Niet alleen meer regelmatig een fikse wandeling maken, maar een matige tot zware inspanning is nodig om fit te blijven en je hart en longen op de lange termijn gezond te houden. Ook de Nationale Gezondheidsraad heeft de normen onlangs naar boven bijgesteld. Een toch wel wat pittiger cardiotraining in combinatie met krachttraining en dat minimaal 2 keer per week is de norm om de toekomst wat fitter tegemoet te zien.