ma di wo do vr za zo
1
2
3
5
7
8
9
10
11
14
15
16
17
18
21
22
23
24
25
28
29
30
31

 
 

Agendapunt 8             Bijlage 8

 

Algemene ledenvergadering Neptunus 1 maart 2021

Voorstel samenstelling bestuur


Rooster van benoeming en aftreden bestuursleden Neptunus

Overeenkomstig de bepalingen uit de statuten en huishoudelijk reglement dienen bij een bestuur van 5 personen ieder jaar 2 bestuursleden af te treden. Uit onderstaand schema blijkt wie dat zijn.
Deze bestuursleden zijn graag bereid om deze functie voor een volgende periode te blijven vervullen.

Functie

naam

1e Jaar

benoeming

herbenoemd

Jaar aftreden

(Her)benoeming

Voorzitter

Paul Horsthuis

2015

2019

2022

 

secretaris

Jan Schoneveld

2018

2020

2023

 

penningmeester

Jan van Ommen

2016

2020

2023

 

Materialen en opleiding

René Bijkerk

 

 2021

2024

 

Algemeen bestuurslid

Michel Leussink

2018

 2021

2024

 

 

Kandidaten voor een bestuursfunctie kunnen zich bij de secretaris schriftelijk of voorafgaande aan de Algemene ledenvergadering melden.


Indien leden belangstelling hebben om zich in te zetten voor bestuurstaken en /of evenementen horen we dat graag. Vanwege de continuïteit van onze vereniging is het van belang om ook op de langere termijn leden te hebben die zich hiervoor willen inzetten.
Hierbij moet worden opgemerkt dat het bestuur uit 9 leden mag bestaan. Leden die mogelijk belangstelling hebben voor een bestuursfunctie kunnen dan ook tot het bestuur toetreden om ervaring op te doen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de voorzitter: Paul Horsthuis.

Voorstel:
1.       Eventuele leden die zich voor een bestuursfunctie hebben opgegeven, als bestuurslid te benoemen.

  1. Akkoord te gaan met de herbenoeming van Paul Horsthuis

 

                                                                                    

              Bijlage: bij agendapunt 9

Relevante bepalingen uit statuten en huishoudelijk reglement bestuur

Statuten

Huishoudelijk reglement

HOOFDSTUK 6: VAN HET BESTUUR.

Artikel 1.

Het bestuur heeft de algemene leiding van de vereniging, neemt alle maatregelen van orde bij oefeningen en wedstrijden, en treedt op in alle gevallen waarin de reglementen niet voorzien. De leden van het bestuur hebben te allen tijde het recht vergaderingen van eventuele onderafdelingen of commissies bij te wonen en hebben daarbij een adviserende stem. Het bestuur heeft het recht in geval van tussentijdse vacatures waarnemend functionarissen te benoemen. Deze hebben in het bestuur zitting tot de eerstvolgende A.L.V. Het bestuur wordt door de A.L.V. In januari of februari gekozen voor onbepaalde tijd, met dien verstande, dat jaarlijks bijeen uit 5 personen bestaand bestuur 2 personen, bij een uit 7 personen bestaand bestuur 3 personen en bij een uit 9 personen bestaand bestuur 4 personen volgens een door het bestuur vastgesteld rooster periodiek aftreden.

HOOFDSTUK 7: VERGADERINGEN.

Artikel 1.

Indien er een vacature in het bestuur is, vermeldt de aankondiging de kandidaat. Tegenkandidaten voor bestuursfuncties kunnen door tenminste 5 stemgerechtigde leden worden gesteld, met een bereidverklaring van de kandidaat, van tevoren schriftelijke bij het secretariaat of ten overstaan van de vergadering persoonlijk voor de functie kiesbaar te stellen, mits deze kandidaatstelling door 5 stemgerechtigde leden wordt gesteund.

 

Aanmelden

Onthoud mij